כבכל שנה, גם המעבר ל- 2013 מלווה הן בסיכומים והן בציפיות לשנה
הקרבה. עולם הלמידה אינו שונה. המגזינים והאתרים מפרסמים את רשימת הטרנדים שהם
צופים לתחום, חלקם עשויים להיראות צפויים וחלקם מפתיעים יותר.
2013
הנה כמה טרנדים מרכזיים שצופים לנו בתחום:
1. עלייה (מחודשת) של תחום התמיכה בביצועים
לאחר תקופה בה הנושא נדחק לדבריו של רוזנברג מעט הצידה מפני נושאים
אחרים, יעלה שוב קרנה של התמיכה בביצועים כצורך השעה. תמיכה בביצועים היא חלק
מהחיים של כל אחד ואחד מאיתנו, בין אם דרך אפליקציות סלולאריות, ניווט באמצעות
מכשירי GPS או סרטוני הדרכה ב- YouTube. כבר באוגוסט כתב רוזנברג על הצורך לתת לתמיכה בביצועים מקום מרכזי באסטרטגיית הלמידה ובאסטרטגיה העסקית בכלל.
לא בטוח שבישראל חווינו דעיכה כלשהי של תחום זה, אך חזרתו למרכז הבימה
ברמה העולמית בהחלט עשויה להשפיע גם כאן.
2. למידה במובייל - מעבר מקורסים לאפליקציות
השימוש באפליקציות סלולאריות משיק לתחום התמיכה בביצועים (סעיף 1). מרק רוזנברג מפרסם ב- Learning Solutions
את הטרנדים שהוא צופה ל- 2013 וכותב כי לדעתו נראה שימוש גובר באפליקציות ללמידה
במובייל במקום העברת הדרכות או קורסים מלאים במכשירים הניידים.
3. פרסונליזציה
השימוש במכשירים ניידים מאפשר יצירת חוויית למידה חדשה של אינטימיות
והתאמה ללומד.
4. אינטגרציה
לתקשורת רב מערכתית יכולה להיות השלכות נרחבות על היכולת להעריך את
תרומת הלמידה וההחזר להשקעה הארגונית בה (ROI).
5. עננים טכנולוגיים
על השימוש בטכנולוגיות ענן ללמידה מתוקשבת דובר ועדיין מדובר רבות.
גם ב- 2013 צפוי להימשך העיסוק בנושא טכנולוגי זה, ובפרט כיצד הוא
יכול לסייע בהורדת עלויות לארגונים.
... והנה עוד כמה טרנדים חשובים, שנמצאים כאן כבר תקופה וימשיכו ללוות אותנו ואף
להתגבר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה