יום חמישי, 3 בינואר 2013

2013 - פותחים שנת פיתוח למידה והדרכה




כבכל שנה, גם המעבר ל- 2013 מלווה הן בסיכומים והן בציפיות לשנה הקרבה. עולם הלמידה אינו שונה. המגזינים והאתרים מפרסמים את רשימת הטרנדים שהם צופים לתחום, חלקם עשויים להיראות צפויים וחלקם מפתיעים יותר.

2013


הנה כמה טרנדים מרכזיים שצופים לנו בתחום:

1. עלייה (מחודשת) של תחום התמיכה בביצועים


לאחר תקופה בה הנושא נדחק לדבריו של רוזנברג מעט הצידה מפני נושאים אחרים, יעלה שוב קרנה של התמיכה בביצועים כצורך השעה. תמיכה בביצועים היא חלק מהחיים של כל אחד ואחד מאיתנו, בין אם דרך אפליקציות סלולאריות, ניווט באמצעות מכשירי GPS או סרטוני הדרכה ב- YouTube. כבר באוגוסט כתב רוזנברג על הצורך לתת לתמיכה בביצועים מקום מרכזי באסטרטגיית הלמידה ובאסטרטגיה העסקית בכלל.
לא בטוח שבישראל חווינו דעיכה כלשהי של תחום זה, אך חזרתו למרכז הבימה ברמה העולמית בהחלט עשויה להשפיע גם כאן.



2. למידה במובייל - מעבר מקורסים לאפליקציות

השימוש באפליקציות סלולאריות משיק לתחום התמיכה בביצועים (סעיף 1). מרק רוזנברג מפרסם ב- Learning Solutions את הטרנדים שהוא צופה ל- 2013 וכותב כי לדעתו נראה שימוש גובר באפליקציות ללמידה במובייל במקום העברת הדרכות או קורסים מלאים במכשירים הניידים.

השימוש במכשירים ניידים מאפשר יצירת חוויית למידה חדשה של אינטימיות והתאמה ללומד.

אינטגרציית מערכות ארגוניות (כדוגמת CRM) ומערכות למידה.
לתקשורת רב מערכתית יכולה להיות השלכות נרחבות על היכולת להעריך את תרומת הלמידה וההחזר להשקעה הארגונית בה (ROI).

5. עננים טכנולוגיים

על השימוש בטכנולוגיות ענן ללמידה מתוקשבת דובר ועדיין מדובר רבות.
גם ב- 2013 צפוי להימשך העיסוק בנושא טכנולוגי זה, ובפרט כיצד הוא יכול לסייע בהורדת עלויות לארגונים.


... והנה עוד כמה טרנדים חשובים, שנמצאים כאן כבר תקופה וימשיכו ללוות אותנו ואף להתגבר.

6. מישחוק (Gamification) 

השילוב של משחקים ואלמנטים משחקיים בתהליכי הלימוד. מדובר, כמובן, בהרבה יותר ממשחק לשם השעשוע, אלא במתודולוגיות התורמות רבות לתהליך הלימוד. הרחבה בנושא זה צפויה כאן בשבועות הקרובים.  

7. למידה חברתית 

תחום שממשיך להתפתח ולהתמסד מזה מספר שניים וההבנת היכולות הגלומות בו עדיין לא מוצתה.

8. שימוש בווידיאו 

הצמיחה והפופולריות של וידאו באינטרנט מראים שום סימן של היחלשות. כיום היכולות של ספקים גדלות בתחום זה, והארגונים, כמו גם המכשירים הניידים, מותאמים טוב יותר ללמידה באמצעותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה