יום שישי, 28 בינואר 2011

על אפיון צבעים והתאמת צבעים

אנחנו בונים פרזנטציות, אנחנו מעבירים פרזנטציות והדרכות, ובכל פעם לומדים ומשתכללים... אבל רובנו לא גרפיקאים מומחים, ולרובנו אין סטודיו צמוד עם צוות מעצבים.
בגלל זה אני שמחה לגלות מדי פעם כלים שיעזרו בצד העיצובי, ואם אפשר שלא יהיה מדובר בתוכנה גדולה, מסובכת ויקרה.

לא מזמן נתקלתי בכלי קטן, חמוד (וחינמי!) שעושה משימה פשוטה: Pixie הוא בוחר צבע (color picker בשמו הלועזי). הרעיון הוא פשוט: האפליקציה יושבת אצלי על הדסק-טופּ, וכאשר היא מופעלת נפתח חלון קטן. מאותו רגע, כאשר תנועו עם העכבר על גבי המסך הכלי יזהה את הצבע באותה נקודה וייתן את ערכיה.

למה זה טוב?
כאשר, למשל, משלבים במצגת תמונה (למשל את לוגו הלקוח) ורוצים להתאים את צבע הכיתוב בכותרת לצבע הלוגו, אבל בדיוק-בדיוק אותו גוון. אחרי זיהוי ערכי נקודת הצבע שבתמונה, ניתן להגדיר אותם ערכים לגרף, כיתוב וכו'.
 

אולי יש כלים מתוכחמים יותר. אבל, כאמור, היופי כאן הוא בפשטות.

את הכלי הזה הכרתי דרך פוסט קצת ישן, אבל עדיין משובח בבלוג הבכלל משובח של טום קולמן. הפוסט מציג 9 כלים חינמיים לשימוש בתהליכי בניית e-learning.

באותו פוסט קולמן גם מייעץ להשתמש בבוחר הצבע יחד עם בנייה של פלטת צבעים לקבלת שילובי צבעים שיוצרים הרמוניות שונות. הוא מזכיר כמה אתרים שעושים זאת.


מבין ההצעות אני חיבבתי את kuler (מבית Adobe). ניתן למצוא באתר מגוון פלטות צבעים, וגם ליצור פלטות על סמך צבע בסיס (במקרה שכאן על סמך צבע העיפרון הכחול שבתמונה).







2 תגובות:

  1. היי תמר
    אחלה בלוג ואחלה פוסט.
    כבר עשיתי שימוש במידע שיש כאן.
    :)
    תמשיכי לתת עצות ורעיונות.
    יוסי קורן

    השבמחק
  2. מעולה!!!
    שיחקת אותה.
    קרן

    השבמחק