יום שלישי, 10 במאי 2011

למידה בלתי פורמלית ועקרון הפשטות

רבות מדברים בעולם הלמידה הארגונית על הצורך לקחת בחשבון את הלמידה הבלתי פורמלית שמתרחשת בארגון, על היקפה הנרחב, על הצורך של מנהלי ההדרכה למנף את הכלי הזה, ועל האפשרויות והקשיים במדידה של למידה מסוג זה.

למה לנו בעצם?

כי הלמידה הבלתי פורמלית מתרחשת בכל מקרה (ועלינו רק למצוא את הדרך לייעל אותה). היא נמצאת שם כך או כך - בין אם בהתייעצויות בחדרי העובדים, בשיחות מסדרון, או בזמן ארוחת הצהריים... והיא נמצאת שם בגדול,
כי הלמידה הבלתי פורמלית פחות מאיימת ופחות מעוררת התנגדויות,
כי קל יותר לרתום את הלומדים/העובדים,
וכי למידה לא פורמלית יכולה לבוא "בזמן ובמקום הנכון" ולא בשעה שקיבלנו לרשותנו את חדר הישיבות או כיתת הלימוד לשיעור הפורמלי.

במאמר שפורסם בחודש אפריל במגזין Learning Solutions מוסיפים הכותבים שהשימוש בלמידה הבלתי פורמלית מחזיר אותנו למעשה לאחד העקרונות הבסיסיים - השמירה על פשטות. בעולם שהמורכבויות בו הולכות ומתרבות, השאיפה לפשטות היא צורך בסיסי וטבעי. צורך שתקף גם לעולם הלמידה.

בעולם השיווקי משתמשים הרבה פעמים בראשי התיבות KISS כדי לזכור ולהטמיע:
 Keep It Short & Simple
העקרון תקף גם לעולם הלמידה הארגונית. השימוש בלמידה הבלתי פורמלית הולך יד ביד עם עקרון בסיסי זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה